pengemis kasih ilahi

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan. Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah. Yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajar kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. (Al-'Alaq: 1-5)

Tuesday, August 10, 2010



Salam Ramadhan buat semua sahabat-sahabat, muslimin dan muslimat. Moga Ramadhan kali ini dipenuhi dgn amalan-amalan kearah meraih ganjaran dan juga keampunan dariNya. Sesungguhnya, Allah berfirman didalam Al-Qur’an:
“Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa.”
(Al-Baqarah: 183)
Wahai sahabatku sekalian, inilah peluangnya, yang jarang sekali tiba, untuk kita benar-benar menyucikan jiwa, agar amalan kita diterima dengan kadar yang melebihi daripada yang biasa ganjarannya, juga meraih keampunan moga kita mendapat rahmat dari yang Maha Pemberi Rahmat. Sesungguhnya, pada bulan Ramadhan inilah, merupakan bulan yang telah Allah bukakan segala pintu, kearah mencapai keredhaanNya. Maka rebutilah peluang ini, kerana tiada quota ataupun had terhadap bilangan mereka yang akan menerima keampunan dariNya, seandainya kita benar-benar menginginkannya.


1 comments:

Anonymous Anonymous said...

salam....
i think i already sink lower...
i want to be like before...
always have ALLAH in my heart..
Rasulullah in my mind...
what should i do...
there are 2 much force..
that keep me in the dark..
how....
2 save me...

8:05 PM  

Post a Comment

<< Home